Redknot Online e-mail en FTP support

Overzicht

Contact gegevens

Extra - Afwezigheidsmelding handleiding


Op deze pagina leest u hoe u een vakantie- of afwezigheidsmelding moet instellen.

In deze handleiding is Jan Janssen als voorbeeld gebruikt (neem dit dus niet letterlijk over).

extra

Stap 1

screenshot

Zorgt ervoor dat u bent ingelogd via webmail, open een webbrowser en ga naar www.domeinnaam.nl/webmail (vervang domeinnaam door uw eigen domeinnaam).

Stap 2

screenshot
  • Log in met uw gebruikersnaam (uw e-mail adres) en vul uw wachtwoord in;
  • Klik vervolgens op "Inloggen".

Stap 3

screenshot

 

Klik op "Instellingen".

 

Stap 4

screenshot

Klik op het tabblad "Filters".

Stap 5

screenshot

Klik op het rechter plus icoontje.

Stap 6

screenshot
  • Vul bij "Filternaam" de naam van de filter in (handig is bijv. afwezigheidsmelding);
  • Kies voor de optie "Alle berichten";
  • Selecteer "Beantwoord met bericht".

Stap 7

screenshot
  • Voer bij "Bericht" uw vakantie- of afwezigheidsmelding in zoals u wilt dat deze wordt verzonden;
  • Bij "Aanvullende lijst van ontvangende e-mailadressen (komma gescheiden)" voert u uw eigen e-mailadres in. Indien u meerdere e-mailadressen heeft die in deze mailbox uitkomen (mail aliassen) dient u deze gescheiden door een komma in te voeren;
  • Bij "Hoe vaak het bericht verzenden (in dagen)" kunt u aangeven hoe vaak per dag het vakantie- of afwezigheidsmelding naar een ontvanger verstuurd wordt (1 is aan te raden);
  • Klik vervolgens op "Opslaan".

Uw vakantie- of afwezigheidsmelding is nu aangemaakt.

Stap 8

screenshot

Om het verzenden van uw vakantie- of afwezigheidsmelding stop te zetten kunt u de filter in zijn geheel verwijderen, of uitschakelen zodat u het bericht kunt hergebruiken indien nodig.