Redknot Online e-mail en FTP support

Overzicht

Contact gegevens

Windows - Mozilla Thunderbird handleiding


Op deze pagina leest u hoe u een nieuw e-mailaccount aanmaakt in Mozilla Thunderbird.

In deze handleiding is Jan Janssen als voorbeeld gebruikt (neem dit dus niet letterlijk over).

windows

Stap 1

screenshot

Klik op het menu "Bestand" en kies de optie "Nieuw" en vervolgens "E-mailaccount".

Stap 2

screenshot
  • Vul bij "Uw naam" uw (bedrijfs)naam in, dit is de naam die mensen bij 'afzender' te zien krijgen;
  • Vul bij "E-mailadres" het e-mailadres in dat u van ons heeft ontvangen (of wat u zelf heeft aangemaakt);
  • En bij "Wachtwoord" vult u het wachtwoord in dat u van ons heeft ontvangen (of zelf heeft gekozen);
  • Klik vervolgens op "Doorgaan".

Stap 3

screenshot

Thunderbird probeert nu zelf uw mailaccount in te stellen. Klik op "Bewerken" zodra het proces voltooid is.

Stap 4

screenshot
  • Vul bij "Gebruikersnaam" het e-mailadres in dat u van ons heeft ontvangen (of wat u zelf heeft aangemaakt);
  • Vul bij inkomend in: mail.domeinnaam.nl (vervang domeinnaam door uw eigen domeinnaam), IMAP, 993 en SSL/TLS;
  • Vul bij uitgaand in: mail.domeinnaam.nl (vervang domeinnaam door uw eigen domeinnaam), 587 en STARTTLS;
  • Klik vervolgens op "Configuratie hertesten".

Stap 5

screenshot

Thunderbird gaat nu uw accountinstellingen testen. Als de tests zijn voltooid klikt u op "Account aanmaken".

Stap 6

screenshot

Als u dit scherm krijgt klik dan op "Beveiligingsuitzondering bevestigen".

Stap 7

screenshot

Klik op het menu "Extra" en kies de optie "Accountinstellingen".

Stap 8

screenshot
  • Kies links in het menu op "Uitgaande sever (SMTP)";
  • Kies vervolgens de uitgaande server die u gebruik voor uw e-mail adress en klik op "Bewerken".

Stap 9

screenshot
  • Vul bij "Gebruikersnaam" het e-mailadres in dat u van ons heeft ontvangen (of wat u zelf heeft aangemaakt);
  • Klik op "OK".

Het account is nu ingesteld.